Travel2gether Amadeus First

מונדיאל 2014

גם אם ברזיל וארגנטינה הן המועמדות המובילות לזכייה במונדיאל, הרי שאוהדים מצפון אירופה וצפון אמריקה הם אלה הנוהרים לדרום אמריקה בהמוניהם לעודד את נבחרותיהם, גם אם בתקווה יותר מאשר בציפייה.
זינוק בכמות ההזמנות מן השווקים בצפון אמריקה לנסיעות לברזיל בתקופת הגביע העולמי, בהשוואה לאותה התקופה ב-2013.
ייתכן שחברות התעופה מחמיצות הזמנות עסקית, משום שרובן לא הוסיפו מושבים בקו, שרמת הביקוש בו נמצאת בעלייה.


מדריד (ספרד), 11 ביוני 2014: כמות ההזמנות לטיסות מאירופה לברזיל[1] בתקופת הגביע העולמי של פיפ"א עלתה בכ-60% בהשוואה לכמות ההזמנות לאותה התקופה ב-2013[2], והדבר מוכיח את השפעתו הברורה של האירוע על הביקוש לטיסות.
ניתוח הנתונים אשר בוצע ע"י חטיבת ניתוח נתוני הנסיעות של אמדאוס  מדגים את ההשפעה הרבה של האירוע על הביקוש לטיסות לברזיל, בייחוד ממדינות צפון אירופה כגון בריטניה, צרפת וגרמניה, אשר בכולן נרשמה שנה אחר שנה עלייה משמעותית בכמות ההזמנות לטיסות היוצאות מאותם שווקים לברזיל:
בבריטניה, כמות ההזמנות לטיסות בחודש יוני 2014 גבוהה כמעט פי שלושה מן הכמות שנרשמה ביוני 2013. עקב כך, בריטניה הינה המדינה האירופית המובילה בנסיעות לברזיל במהלך תקופה זו.
בגרמניה נרשמה עלייה של כ-100% בהזמנות.
כמות ההזמנות לטיסות מצרפת עלתה ב-70%.
עם זאת, זינוק זה בביקוש אינו בא לידי ביטוי בדרום אירופה, ובכמות ההזמנות לטיסות מאיטליה, ספרד ופורטוגל נרשמה ירידה של כ-10% בהשוואה ל-2013.

הצפון אירופאים נוהרים לברזיל – אולם מניתוח הנתונים עולה כי רבים טסים עם חברות תעופה מדרום אירופה


אף כי לא נרשמה עלייה בכמות ההזמנות לטיסות מדרום אירופה לברזיל ליוני 2014, הרי שחברות התעופה מדרום אירופה ממשיכות להרוויח מן המונדיאל. למעשה, הנתונים מראים כי חלק גדול מן  הנוסעים מצפון אירופה מבצעים הזמנות בחברות תעופה מדרום אירופה, וטסים לברזיל בטיסות המשך דרך ערים מרכזיות דוגמת ליסבון, מדריד ורומא.
 
כמות ההזמנות אשר בוצעו ע"י סוכנויות נסיעות לטיסות לברזיל מן השווקים האירופיים מחוץ לספרד, פורטוגל ואיטליה היתה למעלה מכפולה בהשוואה ל-2013, וחברות תעופה מדרום אירופה זכו לנתח גדול יותר מעלייה זו מאשר כל חברות התעופה האחרות, במונחים אבסולוטיים ויחסיים כאחד. כמות ההזמנות משווקים אלה בחברות תעופה מדרום אירופה כמעט ושולשה (185%+); זאת לעומת עלייה של 70% בכמות ההזמנות בכל חברות התעופה האחרות.


ארה"ב היא השוק בין-יבשתי הגדול ביותר כל הנוגע להזמנת טיסות לברזיל


כמות ההזמנות אשר בוצעו ע"י סוכנויות נסיעות לטיסות מארצות הברית לברזיל בתקופה שבין מאי לאוגוסט עלתה ב-68% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2013, אשר במהלכה נרשמה עליה משמעותית כשלעצמה.
בניגוד לאירופה, הרי שבשוק האמריקני נרשם גם גידול של 15% בהיצע המושבים לתקופה שבין מאי לאוגוסט. יתרה מזאת, היצע המושבים ביוני וביולי היה גבוה ב-3% מזה אשר נרשם במאי ובאוגוסט.


חברות התעופה אינן מגדילות את היצע המושבים באופן התואם את העלייה בביקוש


למעשה מזהיר הניתוח, כי להוציא את ארה"ב, ייתכן כי חברות תעופה רבות מחמיצות הזדמנות להפיק את המירב מרמת הביקוש הגבוהה, שכן ההחלטה שלא להגדיל את היצע המושבים משותפת לחברות רבות. על אף העובדה, כי רמת העניין הגבוהה בטיסות לברזיל במהלך המונדיאל היתה בולטת כבר משלב מוקדם – כמות החיפושים וההזמנות לטיסות מאירופה לברזיל הגיעה לשיאים אדירים לאחר סיום משחקי המוקדמות באוקטובר ובנובמבר 2013, וב-6 בדצמבר 2013, היום בו נערכה הגרלת הבתים לטורניר הגמר – נראה כי חברות התעופה לא הגיבו באמצעות הגדלת היצע המושבים. בהשוואה ל-2103 נרשמה עלייה של 6% בלבד בהיצע המושבים מאירופה לברזיל. כפי שמודגם ע"י התרשים להלן, היצע המושבים לחודשי הקיץ של 2014 נותר ללא שינוי, אף כי כמות החיפושים וההזמנות הגיעה לרמות גבוהות באופן דרמטי, בהתאמה לתחילת טורניר הגביע העולמי.

הזמנות אשר בוצעו ע"י סוכנויות נסיעות לטיסות מאירופה לברזיל לתקופות המתחילות ב-5 ביוני 2014 ו-2013.
פסקל קלמון, ראש חטיבת ניתוח נתוני הנסיעות באמדאוס, הגיב באומרו: "ברור כי המונדיאל גורם לרמות ביקוש גבוהות לטיסות, ואנו רואים כי נפחי החיפוש הגבוהים באו כעת לידי ביטוי בנפחי הזמנות גבוהים בהתאמה." הוא המשיך: "ניתוח הנתונים מעניין, שכן הוא מציג רמות ביקוש גבוהות המגיעות ממדינות צפון אירופה לעומת הרמות הנמוכות בשווקים בדרום אירופה. חוסר התגובה הבולטת לשיאי ביקוש אלה מדגיש את הצורך בניתוח מתקדם יותר, העשוי לסייע לתעשיית הנסיעות לזהות הזדמנויות עסקיות כאלה ולהפיק מהן תועלת כלכלית."


-          במסגרת ניתוח הנתונים, אשר התבצע שבוע לפני פתיחת הטורניר, נבחנה כמות ההזמנות לטיסות אשר בוצעו ע"י סוכנויות נסיעות, תוך התמקדות בטיסות היוצאות מאירופה לברזיל בנסיעות אשר החלו באירופה.
-          בוצעה השוואה בין ההזמנות אשר בוצעו לפני 6 ביוני עבור נסיעות בין 5 ביוני ל-13 ביולי לבין הזמנות אשר בוצעו לפני 6 ביוני לטיסות באותה תקופה ב-2013.

אמדאוס הינה ספקית מובילה של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לתעשיית הנסיעות העולמית. קבוצות הלקוחות שלה כוללות ספקי שירותי נסיעות (לדוגמא, חברות תעופה, מלונות, חברות רכבות ומעבורות, וכו'), משווקי שירותי נסיעות (סוכנויות נסיעות ואתרי אינטרנט), ורוכשי שירותי נסיעות (תאגידים וחברות ניהול נסיעות).
בקבוצת אמדאוס מועסקים כ-10,000 עובדים בכל רחבי העולם, באתרים מרכזיים במדריד (מטה התאגיד), ניס (פיתוח) וארדינג (תפעול), וכן ב-71 ארגונים מסחריים של אמדאוס בכל העולם.
הקבוצה מפעילה מודל עסקי המבוסס של על עסקאות. עבור השנה אשר הסתיימה ב-31 בדצמבר, 2013, דיווחה החברה על הכנסות של 3,103.7 מיליון יורו ורווח לפני הוצאות מסים, מימון, פחת והפחתות (EBITDA) אשר עמד על של 1,188.7 מיליון יורו.
אמדאוס נסחרת בבורסה הספרדית תחת הסימן "MC.AMS" ונכללת במדד 35 IBEX.
לפרטים נוספים אודות אמדאוס נא בקרו באתר שלנו, בכתובת: http://www.amadeus.com/


[1] במסגרת ניתוח הנתונים, אשר התבצע שבוע לפני פתיחת הטורניר, נבחנה כמות ההזמנות לטיסות אשר בוצעו ע"י סוכנויות נסיעות, תוך התמקדות בטיסות היוצאות מאירופה לברזיל בנסיעות אשר החלו באירופה.
[2] בוצעה השוואה בין ההזמנות אשר בוצעו לפני 6 ביוני עבור נסיעות בין 5 ביוני ל-13 ביולי לבין הזמנות אשר בוצעו לפני 6 ביוני לטיסות באותה תקופה ב-2013.